FAQ - jak kupić 0 Euro?

Czy muszę rejestrować się na stronie, aby kupić banknoty 0 Euro?
Rejestracja na platformie sprzedażowej nie jest wymagana. Banknoty mogą zakupić zarówno zalogowani użytkownicy, którzy zarejestrowali się wcześniej, jak i goście. Wcześniejsze założenie konta jest jednak pomocne dla szybszej realizacji transakcji. Wszystkie dane adresowe, niezbędne do finalizacji zamówienia, są przed dokonaniem płatności zaczytywane z panelu użytkownika i nie trzeba ich wpisywać ręcznie.
Mam już konto, ale nie mogę się zalogować. Co robić?
Wszystkie emisje banknotu 0 Euro obsługiwane przez Banknoty Pamiątkowe Sp. z o.o. posiadają wspólną platformę sprzedażową, ze swoją bazą danych, w tym bazą użytkowników. Wszystkie inne emisje online obsługiwane są poza platformą esouvenir.pl, co oznacza, że na niniejszej platformie nie można zalogować się na dane, użyte do rejestracji na innej platformie. Zanim skontaktujesz się w tej sprawie z obsługą sklepu, upewnij się, że dokonywałeś rejestracji na platformie, do której próbujesz się zalogować. Najłatwiej sprawdzić to korzystając z opcji "Nie pamiętam hasła" w zakładce Moje konto. Jeśli system nie rozpoznaje Twojego adresu email, oznacza to, że nie rejestrowałeś się jeszcze na tej platformie. Wówczas należy dokonać takiej rejestracji.
Kiedy będzie możliwa rejestracja konta na platformie sprzedażowej?
Dokładamy wszelkich starań aby możliwość rejestracji była dostępna nie później, niż na 7 dni przed 1. Dniem Emisji. Możliwość rejestracji pojawi się wówczas w zakładce Moje konto.
O której dokładnie godzinie będzie uruchomiona sprzedaż?
Ze względów technicznych nie podajemy dokładnej godziny rozpoczęcia sprzedaży. W przypadku każdego banknotu będzie ona określana indywidualnie, w 1. Dniu Emisji.
Czy można zapłacić za banknoty przelewem lub gotówką przy odbiorze osobistym?
Nie. Aby umożliwić każdemu użytkownikowi jednakowe szanse nabycia banknotów 0 Euro, na platformie sprzedażowej są natychmiastowe formy płatności online. Wszystkie dostępne formy płatności są dostępne w zakładce Metody płatności oraz w Regulaminie.
Jak mogę przyspieszyć zakup banknotu przy dużym obciążeniu strony?
Obciążenie strony w 1. Dniu Emisji jest zwykle bardzo duże, szczególnie tuż po uruchomieniu sprzedaży. Jeśli chcesz przyspieszyć ładowanie kolejnych podstron podczas swojej prodecury zakupowej, postaraj się nie odświeżać strony, nawet jeśli jej ładowanie trwa długo. Odświeżenie powoduje dodatkowe obciążenie serwera, a wczytywanie Twojej strony zaczyna się od nowa. W rezultacie efekt końcowy jest odwrotny od zamierzonego.
Ile mam czasu na dokonanie zakupu?
Czas na sfinalizowanie zakupu, od dodania pierwszego produktu do koszyka po potwierdzenie transakcji wynosi 30 minut. Jeśli nie zdążysz w tym czasie potwierdzić płatności, produkt z Twojego koszyka zostanie usunięty i wróci do puli dostępnych produktów w sklepie. Takie ograniczenie ma na celu wyrównanie szans dokonania zakupu dla wszystkich użytkowników platformy sprzedażowej.
Ile mam czasu na dokonanie płatności?
Czas na dokonanie płatności elektronicznych, liczony od momentu potwierdzenia zakupu, wynosi 15 minut. Za dokonanie płatności uważa się wszelkie czynnności, mające na celu dokonanie płatności, m.in. podanie kodu/kodów SMS czy kodu zabezpieczającego CVV karty kredytowej. Warto przygotować się do sprawnego przeprowadzenia tych czynności jeszcze przed zakupem. Jeśli nie zdążysz w określonym czasie wykonać wszystkich czynności autoryzujących płatność, Twoja transakcja zostanie automatycznie anulowana przez system płatności, a produkty z Twojego zamówienia wrócą do puli dostępnych produktów w sklepie. Takie ograniczenie ma na celu wyrównanie szans dokonania zakupu dla wszystkich użytkowników platformy sprzedażowej.
Dlaczego nie mogę dodać do koszyka produktu, który jest dostępny w sklepie?
Stan magazynowy dla nieopłaconych zamówień jest wtrzymywany na określony czas, po przekroczeniu którego zamówienie zostaje anulowane. Jeśli nie możesz dodać do koszyka produktu, który jest dostępny w sklepie, oznacza to, że inna osoba (lub osoby) ma w tej chwili dany produkt w koszyku i kontynuuje zakupy lub finalizuje zamówienie.
Co mam zrobić, jeżeli produkty z mojego koszyka zostały usunięte?
Taka sytuacja oznacza, że użytkownik nie zdążył sfinalizować zakupu bądź dokonać płatności w określonym czasie (patrz powyżej). W takim wypadku należy dokonać zakupu ponownie, zwracając uwagę na maksymalny dopuszczalny czas poszczególnych etapów transakcji.
Skąd wiem, kiedy moje zamówienie zostało przyjęte i opłacone?
Po otrzymaniu każdego zamówienia platforma sprzedażowa 0 Euro wysyła kupującemu na adres mailowy podany przy rejestracji wiadomość z danymi zamówienia i jego numerem. Jeśli taka wiadomość nie doszła do Ciebie i nie ma jej również w folderze Spam, skontaktuj się z nami w dowolny ze sposobów, podany w Regulaminie. Potwierdzenie płatności może nastąpić manualnie, przez obsługę platformy sprzedażowej (jeśli nie może być to realizowane automatycznie, np. przy płatności przelewem tradycyjnym), ale w większości płatności online potwierdzenie otrzymasz od operatora Twojej płatności, np. wystawcy karty lub z banku.
Skąd wiem, kiedy moje zamówienie zostało wysłane?
Informacja o wysyłce jest zazwyczaj wysyłana automatycznie z systemu firmy obsługującej wysyłkę, np. Inpost. W takiej wiadomości powinien znajdować się numer przesyłki wraz z linkiem do jej śledzenia. Niezależnie od tej wiadomości obsługa platformy sprzedażowej oznacza każdą zrealizowaną wysyłkę jako zrealizowane zamówienie. W tym samym momencie zostaje wysłane odpowiednie potwierdzenie realizacji zamówienia na Twój adres email, podany przy rejestracji.
Jak mogę przyspieszyć realizację mojego zamówienia?
Zamówienia są realizowane za kolejnością i nie ma możliwości ich przyspieszania. Wszelkie zapytania o planowany termin wysyłki, kierowane do obsługi sklepu ograniczają czas na realizację zamówień i opóźniają dokonywanie wysyłek. Dokładamy wszelkich starań, aby wysyłki zostały realizowane jak najszybciej, jednak terminem granicznym jest termin wskazany w zakładce Koszty i metody dostawy.
Co się stanie, jeśli chcę anulować zamówienie?
Jeśli chcesz anulować swoje zamówienie na platformie sprzedażowej, a nie zostało ono jeszcze wysłane, musisz przesłać nam taką informację z adresu mailowego, z którego składane było zamówienie. Wówczas zakupione przez Ciebie produkty mogą być ponownie dostępne dla kupujących. Jeśli chcesz anulować zamówienie, które zostało już wysłane, musisz wysłać do nas w ciągu 14 dni załącznik, dostępny w Regulaminie. Szczegółowe informacje dotyczące odstąpienia od umowy sprzedaży określone są również w Regulaminie. W obydwu powyższych przypadkach zwrot kosztów za zakup następuje po zakończeniu rozpatrywania procedury anulowania zamówienia.
Skąd wiadomo, czy w sklepie pojawią się jeszcze produkty niedostępne?
Dla produktów niedostępnych nie ma chwilowej możliwości dodania ich do koszyka, ale jest możliwość, że dodatkowa pula zostanie jeszcze przeznaczona do sprzedaży, np. z anulowanych zamówień. Dopiero kiedy produkt jest stale niedostępny, przy jego opisie w katalogu emisji pojawia się napis PRODUKT WYPRZEDANY.
Czy po zakończonym zakupie mogę całkowicie usunąć swoje konto z platformy sprzedażowej?
Tak, w tym celu należy wysłać do obsługi sklepu wiadomość z adresu mailowego, podanego przy rejestracji.